Spegelkarp 9200g

Så var det helg igen och dags för lite karpfiske. Spöna kastades ut i sedvanlig ordning. Mäskade ut lite partiklar och boilies. Nu var det dukat till karpfest om man säger så. Kvällen och natten var lugn och bara fåglarnas eviga kvittrande hördes och givetvis en Braxen som nyfiket slök i sig min ena bulle. Kastade om lite så där halvbra som det kan bli när det är mörkt. Man går på Karpkänslan helt enkelt. Morgonen var även den lugn. Inget pip i larmen. Vid 11.00 bestämde jag mig för att sätta mig och göra lite nya riggar. Hällde upp en rykande god kopp kaffe och lutade mig tillbaka i stolen. Skulle precis ta en slurk av kaffet när det kom lite små pip från larmet där spöet som jag hade kastat om i mörkret låg. Karpkänslan i utkast armen var det ju =).Väl framme vid spöet stack det iväg i full karriär. Krokade och kände genast tyngd i andra änden. Efter en kort men kul fight seglade en fin Spegel ner i håven. Fisken vägdes in på 9200g. Nästa Karp dröjde sen till klockan 01.00 på natten. Men här var det inget snack om saken när det stack iväg. Efter en helvild batalj med en torpedformad Karp som aldrig verkade ge sig. Lyckades jag till slut med hjälp av Sally att landa yttligare en Spegel på 6020g. Ett helt klart lyckat pass. Ser fram i mot fler sådana inom en snar framtid.
Skitfiske! // Matte    

Kommentera

Publiceras ej