12460g


5540g


Så var det dags för fiske igen med min sambo Sally. Hade mäskat en plats under 2 veckors tid så någon Karp skulle väl ha hittat dit. kvällen blev lugn utan några pip i larmen. Vi gick och la oss ganska tidigt då det blåste kalla vindar där vi satt. På morgonen vaknar jag av ett gigantiskt dropp på sambons spö. Går ut i regnet då hon inte riktigt orkar eller inte är lika snabb upp som mig kanske. krokar och känner att det är Braxen på gång. Sätter dit en ny bulle och kastar om hennes spö. Går in i tältet igen och kryper ner i Sovsäcken. Klocka 06.oo vaknar jag av ett fullt take på ett av mina spö. Ska resa mig upp men kommer inte ur sovsäcken då dragkedjan fastnat får kasta mig framåt och krypa ut ur sovsäcken. Väl framme vid spöet krokar jag Karpen känns riktigt fin och går upp och plaskar i ytan en liten bit ut. I samma stund lossnar den typiskt. Jaja bara att kasta ut igen. Vid 07.00 vaknar jag igen av ett  rejält tjut i Sallys larm. Springer ut ock krokar men Karpen går loss direkt. INTE IGEN skriker jag. Kastar ut igen och går in i tältet och drar några ramsor för mig själv och Sally. 8.00 är det dags igen. Sally har fullt take igen. Springer ut och krokar och nu känner jag en rejäl tyngd i andra änden. Sally kommer ut efter en liten stund men ber mig att ta hand om spöet. Karpen drar i full karriär rätt igenom ett stort näckrosband. Har inte mycke att sätt i mot där. Men efter ett tag går den loss från näckrosorna och följer ganska lätt med in. Sally håvar den men vi ser inte riktigt hur stor den är i det läget. Är först när jag ska lyfta upp den på mattan då jag ser vilken kula till Karp det är. Karpen vägs in till helt underbara 12460g!. Glada båda två så tar vi några foton och Karpen får sin frihet åter. Är med ett stort leende på läpparna vi ser den simma ut mot näckrosorna igen. Även dom två tappade karparna glömms bort för stunden. Nu är det inte lätt att lägga sig igen så vi gör lite frukost och njuter av vädret och fåglarnas sång. Klockan 11.00 är det dags igen då det drar i väg på ett av mina spö. Krokar och lyckas landa yttligare en fin Karp. Denna vägs in på 5540g. Niklas kommer upp för fiske mellan Lördag till Söndag men ingen mer Karp vill smaka på våra bullar. Ett helt underbart fiske som man sent kommer glömma.  

Kommentera

Publiceras ej